myhello

Alla inlägg under maj 2014

Av My - 10 maj 2014 08:44

En väldigt spännande skoluppgift om ett Fornminne, själv valde jag borgruinen på gården jag växte upp på. 

Min mamma ägde ett cafe på gården och självplock jordgubbar, så hon forskade mycket om gården och ruinen på den tiden. Men nu har jag läst igenom alla papper, läst på internet och varit där och fotat osv. Jag har hittat så mycket bra fakta och allt va så spännande, nu får man bara hoppas att min lärare tycker samma! jag skulle gärna vilja lägga up första texten men jag tror jag väntar med det tills jag fått något betyg. 

     

Av My - 8 maj 2014 17:15

Nu är det tufft, idag har jag gjort två nationella och det kommer bara fler och fler, jag vet att man inte kan plugga inför nationella men vid det här laget när jag har satsat så mycket i alla ämnen så blir jag riktigt närvös. 

Vi gjorde blandannat skrivdelen i svenska i dag, jag valde att skriva ett debbatinlägg som handlade om att jag tyckte att man ska få välja gymnasium och linje helt fritt medan en text sa emot osv. Jag tror i alla fall att det gick relativsbra, alla svenska nationella är gjorda vid det här laget, men jag har två mattenationella kvar och tre engelska nationella. 

  - Målad av en tjej från instagram (det är mig som hon målat, dock hittar jag inte orginalfotot hon målat av i från, men det fotot har ni sätt förr)

Av My - 8 maj 2014 11:48

     

Det här va så sjukt fantastiskt att uppleva, jag saknar det så mycket men nu ska jag börja längta till nästa fjällvandring som blir av i sommar. Jag hoppas att det blir lika vackert! 

Men i år är det med scouterna som jag  ska beje mig upp på bergen med, vi ska tydligen bestiga ett norskt berg och försöka sätta upp svenska flaggan uppe på toppen. Nu börjar jag bli lite taggad över det, jag har tidigare varit lite skeptisk eftersom det är ganska tufft och lite jobbigt. Men jag klarar det nog, får jag hoppas. 


Av My - 5 maj 2014 19:11

Veckan börjar bra, or not! precis innan jag skulle gå i morse så hittade inte jag min plånbok, sprang runt och letade som attans men sen kom jag på att jag hade lagt den i mammas bil i handsfacket... mammas bil hade precis åkt in på verkstad! I plånboken låg mitt busskort, matkort och pengar, vet ni hur jäkla viktiga dem grejerna är! och mitt största problem var att jag var tvungen att hinnna med mitt tåg för att hinna till första lektionen som var nationellt prov! så jag hann inte komma på någon B plan! Så jag var ju tvungen att gå, men det löste sig någurlunda sen i alla fall. 

     

Av My - 3 maj 2014 16:25

Som jag sa tidigare så skulle jag fota tillsamans med en vän och det gjorde jag också, både i torsgadskväll och i gårkväll. Det var inte så dumt vill jag lova, naturen är ju så ball! 

Eftersom jag älskar att leka med foton på datan så kommer ni inte få se orginalbilderna även om dem kanske är bättre, ni får se det jag tycker är kul att visa upp. Vissa stunder kändes som tagna direkt i från en disney film! 

 

                        

 

- Ett stort tack till Jakob som faktiskt lärt mig vad sakerna på min kamera är och kärt runt mig till massa olika ställen. Det är tur att det fins folk med kunskap om saker jag vill veta mer om. 


Av My - 3 maj 2014 14:57

     

Här organiseras det för fullt!


Nu har personen fått kortet och det var min käre mormor som jag valde att skicka till, även fast hon bor väldigt nära! Men hon blev glad så det blev super. 


Av My - 1 maj 2014 23:39

   

Jag kom på iden att skicka ett vårkort till en mycket speciell person, det var ganska random, jag är inte den perssonen som brukar komma på att skicka kort! men vem blir inte glad för ett fint vårkort, gör det du med! Personen bör få kortet i morgon om mina beräkningar stämmer, småsaker som detta kan göra folk glada. 


Texten är: 

Hej på dig

Här får du ett väldigt speciellt

vårkort bara för att du är

en fantastisk ....... !

kram mysan <3


Av My - 1 maj 2014 16:39

  Jag hade det väldigt roligt i går kväll, vi spelade rappakalja, det är ett spel där du verkligen får sätta igång fantasin och börja hitta på lögner! förjäkla trevligt och sedan blev det frukt och choklad! 


I dag har jag spenderat dagen med pantjakt med scouterna, vi försöker tjäna in pengar till våran fjällvandring som vi ska ha i början av sommaren, så jag har sprungit upp och ner, upp och ner, fram och tillbaka och frågat efter pant, det gick väldigt bra jag är stolt över min grupp i alla fall!


i kväll är planen att jag ska ut och fota med en äldre vän, som jag aldrig riktigt umgåtts med men det blir nog förjäkla bra! Jag är taggad att få lära mig lite nytt! ni lär ju märka om det blir några bra bilder som kommer upp här sedan. 


Presentation


Hejsan, Jag är en ung tjej född 1997 som älskar det mesta och vill göra allt och lite till i mitt liv. Men här får ni mest se mitt foto intresse. Älskar även att redigera foton och skapa headers så kommentera om det är något du vill ha hjälp med!
Lova mig att du aldrig ger upp!

    Det som gör mitt liv                fantastiskt!

 

           Min Käre mamma             Min käre pappa         Min älskade syster         Min fantastiska mormor         Mina Älskade vänner 

    (jag har inget foto på alla) 

(men ni alla vet ju vilka ni är)                  Att fota               Scrapboooking

 

           Hannas Blogg!

           Min rese blogg! 

 

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv



 
Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards