myhello

Alla inlägg under januari 2014

Av My - 31 januari 2014 19:21

Precis som dem flesta andra följer jag ett antal serier! För er som inte redan sätt dem eller som inte tittar på dem så gör det, dem är riktigt bra förutom att man blir beroende. 

För tillfället tittar jag på: Bara lite tips! 

  • Pretty little liars, handlar om fyra tjejer som börjar bli förföljda och trakaserade efter att deras kompis dött, man får sedan se hur dem försöker ta reda på vem som trakasera de och hur de hela tiden misslyckas och åker i knipa! 
  • Vampire Diaries, som namnet lyder så handlar det om vampyrer, men framförallt om en tjej som blir kär i en av vampyrerna och sedan blir indragen i det ena och det andra. För folk som gillar kärlek, lite dram och fantasy.
  • Dr.Quinn, det är en äldre serie som utspelar sig ute på landet i en liten by, den handlar om en kvinna som är utbildad läkare och kommer dit för att börja jobba, men det är svårare än hon tror, eftersom på den tiden kunde man inte ta att en kvinna var läkare. (Gammal men super bra!), det är en lätt tittad serie som passar dem flesta. 

 

Av My - 31 januari 2014 18:28

Veckorna går bara fortare och fortare, jag hinner knapt med, men det är skönt! det känns som om en riktigt bra vår är på väg! 

Jag kan ju medela att jag kärde innerbandy i dag, i vanliga fall har jag tyckt det är bland det svåraste sporten någonsin, men det gick faktiskt väldigt bra, inte för att vårat lag vann men ändå det var kul! Nästa vecka ska jag testa på yoga, spännande! 

 

Av My - 28 januari 2014 19:01

Det är ganska komist att andra tjejer springer runt sitt område för att lära sig gå i klackar, själv ska jag börja gå långpromenader i kängor och stor ryggan för att gå ut kängorna, träna ryggen och kondition. För denna termin kommer bjuda på mycket. Bland annat så kommer i vara ute och åka långfärsskridstor och långfärsskidor på onsdagar och tisdagen innan sportlovet ska vi åka till romme med skolan och veckan efter sportlovet ska vi åka på det alla andra kallar för klassresa men det ingår i min linje, vi ska åka och sova i stugor och åka slalom och långfärdsskridskor på dagarna, det är bara med skolan, sedan med scouterna ska jag ut och pulsa i snön mm, och i slutet av terminen ska jag fjällvandra en vecka... Kul så in i helvete men samtidigt ganska ansträngande!! Jag tror jag kommer få ganska bra koll på vintersporter. 

Vi gör så mycket kul med skolan, som man alldrig fick chansen att göra förr, vi åker på utflyckter, vandringar och resor hela tiden och skolan betalar allt, skridskor, ryggor, tält, skidor osv! Lyckligt lottad som hittade rätt gymnasium!


    




Av My - 27 januari 2014 16:08

Man känner sig så stolt när man får sluta en och en halt timme tidagare och väljer att sitta kvar och plugga! 


Jag vet inte om jag redan har berättat det här, det kan ju ha kommit till tals någon gång. Jag tänkte bara berätta att för ca ett halvt år sedan flyttade min älskade syster tillbaka hem, dock den här gången en kund, en bullterier. 

Det är en charmig hund och söt men jag kan berätta att det inte är en hund för mig, det skulle alldrig falla mig in att köpa något sådant. så ee, om någon känner att man ska skaffa en sådan hund, tänk efter!! 

     

Gud vad jag njuter x) Puss Puss säg!


Av My - 26 januari 2014 14:49


     


I går så spenderade jag dagen i stan och var på en sminkkurs, det var faktiskt väldigt lärorikt och jag själv blev riktigt nöjd. Det är bra att lära sig lite nya trix! 

Senare under dagen så begav jag mig till kyrkan, vi hade övernattning där, med god mat, lekar, sång osv. 

Vi lite äldre kunde verkligen inte somna, så vi spelade kort i stället och gick på husjagt efter typ ögon skölj eller liknade grejer.. för att min kompis öga hade lite spunk. Efter mycket om och män så somnade vi runt 5 och blev väckta innan 8... då vi packade och åt frukost före mässan. Så jag har faktiskt haft en toppenhelg. 

Hela veckan har ju varit superb.

 

Dock inser jag ju att hur mycket jag än vill blogga så verkas det inte hinnas med riktigt, men bara det kommer upp inlägg lite då och då, så är det ju bättre än alldrig! Eller hur?

Av My - 22 januari 2014 16:33

Idag var den dag då jag för första gången jag stod på ett par lånfärdsskridskor!! första 30 sekunderna höll ja på att dö, men när man fick egång rörelsen och inte åkte som man gör med vanliga skridskor så gick det superbra och det var askul!! Possetivtöveraskad! 

Det bliir en del utedag för lite senare så ska jag ut egen och åka pulka, fast då inte med skolan utan med scouterna! Vilken hurtigbulle!!



Haha aa... jag ska nog inte säga mer än så!


  

Av My - 19 januari 2014 20:04

Jag tänkte bara berätta en sån här sjukt onödig sak, jag är nog en av få som tycker om mitt hår.. Färgen, att jag har självlockigt hår och hur det lägger sig ! 

Aha Nu vet ni de! fett spännande ^^ 

 

Jag kan ju även berätta att jag hade en supermysig helg, en sådan helg man bara slappar, gör lite nytta som man i vanliga fall inte har tid mer osv. Bara en skön helg utan så många måsten, ja jag vet att man alltid kan plugga men det är inte så kul, jag gör precis som alla andra och skjuter upp det och sedan stressar man upp sig sista tiden!

 

 

 

Av My - 19 januari 2014 09:02

Det är ju så här att jag har ett annat vädligt starkt intresse som är scrapbooking, det är inte så många som vet var det är men här han nu ju få se lite vad jag håller på med. 

Men för det mesta så gör man en scrapbooking bok eller så gör man egna kort mm. 

 

 

Här gjorde jag och mamma big ben, när man drar av kyrkklockan så fälls kortet ut! altså ett lådkort! 

kortet var från min kusin till sin flickvän, med en englandsresa i, grattiskort, förlovningskort osv!!

Bara så ni vet så är det byggt av tändstickor...(det var jag som limande dit dom!!

 

När man då drar av taket, veklar den ut sig så här:

 

 

Det blå som ni ser är bara ett lager, det finns ett rött lager under som ni kanske ser?? 

Det såg ut så här utan den blå uppepå!

 

 


Att bygga big ben var ett väldigt stort projekt som ni kanske ser, det är inte så enkelt! men riktigt kul! 


Här får ni lite mindre projekt!

Det är bland annat, smyckesaskar, flaskkort, vanliga kort mm. 

om du någon gång vill ge någon sådanna här kort, så säljer vi! vi har väldigt många! Säg till!

           

Haha jag gjorde en plånbok som kort till min pappa på fars dag

 

Så det där var lite av min andra hobby, inte bara fotografering! 


Presentation


Hejsan, Jag är en ung tjej född 1997 som älskar det mesta och vill göra allt och lite till i mitt liv. Men här får ni mest se mitt foto intresse. Älskar även att redigera foton och skapa headers så kommentera om det är något du vill ha hjälp med!
Lova mig att du aldrig ger upp!

    Det som gör mitt liv                fantastiskt!

 

           Min Käre mamma             Min käre pappa         Min älskade syster         Min fantastiska mormor         Mina Älskade vänner 

    (jag har inget foto på alla) 

(men ni alla vet ju vilka ni är)                  Att fota               Scrapboooking

 

           Hannas Blogg!

           Min rese blogg! 

 

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv



 
Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards