myhello

Alla inlägg under september 2014

Av My - 29 september 2014 20:28

Det var en trevlig helg, dock dem ända bilderna som togs togs via snapchat! 


               

Av My - 25 september 2014 14:15

Jag har hört mycket med dem, men det dem blev kända över är sommarplågan what does the fox say! och här får ni nu deras nya låt som är lite samma stuk. Från början tyckte jag den var tråkig men nu diggar jag den oavsätt hur barnsliga dem är. De är najs. 

Av My - 24 september 2014 12:30

   
MIN PRAKTIKHANDLEDARE KÄNNDE IGEN MIG FRÅN ALLSÅNG PÅ SKANSEN! 
Nu har prakktiken dragit igång och jag har lyckats få praktik på Naturskolan, då jag faktsikt lär mig extremt mycket om hur man lär ut utomhus. Dem lär ut till alla möjliga åldrar framförallt barn som går 6års upp till nian. 
Så från och med denna vecka då jag varit där två gånger så kommer jag vara där varje tisdag fram till nästa sommarlov. Det blir nog väldigt lärorikt, dock tycker jag att det är så svårt att vara helt ny och ta egna insiativ till att göra saker och ting när man inte har någon aning om vad som ska göras eller hur man gör det eller var sakerna man ska använda finns för att göra det. Det som dem ser som rena självklarheter för dem har jag inte någon aning om och det har dem lite svårt att förstår tror jag, men om ett tag när man börjar komma in i det blir det nog super duper bra. 

Av My - 23 september 2014 19:49

Väldigt många jag känner fyller år den här månaden bland annat min syster, moster och mor, även en cockie och käraste Tippe med flera. 
Så grattis till alla er septemberbarn! Vet ni den bruden jag firade lite grann för två veckor sedan ungefär fyllde 17 barre, det har jag konstaterat är en massa år. Om ett år och några månader(jag är ju som sagt lite yngre än alla andra) då jäklar får vi festa ihop ute på krogen utan problem, det kommer bli så fantastiskt kul, förövrigt så suger det ju att bli sjutton måste jag säga. Bruden som vi nu diskuterar har jag kännt sedan 2005 och vi har därefter upplevt extremt mycket tillsammans.
Lite random fantastiska saker vi gjort är t.ex Vi spelade in vår egna tappning av Peter Pan då jag spelade Wendy och hon spelade Peter Pan, det var mitt i vintern med ca 1 meter snö, hon i shorts och jag i klänning, vi får för oss sent på kvällen med hennes storesysters hjälp att spela in scenen då Peter Pan och Wendy flyger ut i från fönstret på väg mot landet ingestans. Vi bestämmer oss då för att hoppa ut genom fönstret, vi kastar ut en lampa och kameran och även systern får hopppa ut genom fönstret för att börja filma. Därefter hoppar vi som grymma skådespelare ut(så att det ser ut som att vi flyger) kan även berätta att fönstret sitter ganska högt upp! När alla vi nu står där ute i djupsnönn i knappt några kläder alls, vi tar oss runt hela huset och ska precis ta oss in genom ytterdörren då vi inser att DÖRREN ÄR LÅST OCH INGEN ÄR HEMMA! 
Jag tänker inte berätta hur vi lyckades till slut ta oss in(ingen fin hisoria) men vi lever i alla fall i dagsläget och ingen av oss med jätte stora frostskador. Dock  lyckades vi få frost skador i alla fall ett antal år senare då vi bestämde oss för att göra den så otroligt dumma grejen ICE and Salt challange. 
Bruden jag snackar om är ju självklart kära Tippe, det finns ju ingen annan som denna underbara tjej. 
         

Av My - 20 september 2014 20:15

Helgen innan veckan jag var i örebro bestämde sig Jag, Amanda och mina grabbar som jag kallar dem för att dra ut till ett fast vindskygg och där bara ha allmänt mysigt, äta godis, lyssna på mysik, snacka skit och köra lite sanning och konsekvens. Jag personligen tyckte att denna helg blev helt underbart mysig och det var så enkelt. 
Så ett tips, man måste inte krongla till det för att det ska bli kul. 
   

Av My - 20 september 2014 11:49

Kajakcamp 
Förra veckan var jag på specialliserings vecka då jag tog grönt paddel pass/kort i örebro, en hel vecka full med olika kajak och paddel aktiviteter så som forspaddling, paddel teknik, roll(eskimåsnurr), tur paddling, kajak polo, kompisräddning, t-räddning osv.  
Denna veckan blev en helt underbar vecka då vi var en fantastisk grupp och vi hade väldigt roligt. 
Det blev även bad, lägereld då alla sjöng disneylåtar, kortspel och bada bastu. Vi var enbart åtta stycken elever det var Jag, Katta, Perry, Clara, Anton, Ida, Kalle och Linus tillsammans med ledarna Mats, Matts och Danny, tack för en grym vecka så här mitt i skolterminen.

 Bilderna är tagna av alla möjliga perssoner och  kursen sköttes av Kajakcoachen.se och forspaddlingen av  nyköpingsforspaddlare. 
         

   

                   

Av My - 5 september 2014 21:32

Det ända som hörs från telefonsamtalet i köket är ett nej
En stund senare ser man bara dem glansiga ögonen i mörkret av tårar 
En till skäl har nu lämnat en kropp av en fantastisk människa
Livet är utan tvekan chockerande, jag som sexton år kan inte gråta då jag inte förstår 


-Ni får ta att jag inte kommer blogga på ett tag! 

Av My - 1 september 2014 08:32


Ny månad med nya möjligheter!
V.36 Denna helg 6-7/9 - Mysig hajk
V.37 Paddlings camp med skolan 
V.37 Helgen - Sova hos tippe
V.38 - SKOLA 
V.38 Helgen - Ledig 
V.39 - SKOLA
V.39 Helgen - Party helg 

Det kommer bli en bra månad, helt fullbokat förutom en helg då jag änsålänge inte har någon plan, även fullt upp alla dagar i veckan med scouter, kyrka och kompis häng osv. Livet leker 
Börjar redan boka in saker nästa sommar, nu är det nästan bestämt att jag ska åka till Japan då i 4 veckor, förhoppningsvis blir det en vecka i taize också jag har även planen att vara konfa ledare där imellan. 






Presentation


Hejsan, Jag är en ung tjej född 1997 som älskar det mesta och vill göra allt och lite till i mitt liv. Men här får ni mest se mitt foto intresse. Älskar även att redigera foton och skapa headers så kommentera om det är något du vill ha hjälp med!
Lova mig att du aldrig ger upp!

    Det som gör mitt liv                fantastiskt!

 

           Min Käre mamma             Min käre pappa         Min älskade syster         Min fantastiska mormor         Mina Älskade vänner 

    (jag har inget foto på alla) 

(men ni alla vet ju vilka ni är)                  Att fota               Scrapboooking

 

           Hannas Blogg!

           Min rese blogg! 

 

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv



 
Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards