myhello

Alla inlägg under november 2014

Av My - 30 november 2014 19:52

           

Julpynt i rosa kulör fick det pyntas med på mitt rum i år. Det må vara lite tidigt med tomtar och liknande pynt men det fick komma upp ny i alla fall. 

Det har varit en mysig dag, upp gansak tidigt för att ut och övningsköra(skit läskigt som vanligt), sedan har det städats, pyntats, fikats och ätit god middag. Det är så mysigt att få upp lite ljus i detta vinter mörker. I LOVE IT! Nu kanske man håller sig piggare på dagarna när det inte är bäcksvart. 

Ni ska veta att jag faktiskt försöker blogga men tiden räcker alltid inte till. 


Men glad första advent på er! ÄT mycket pepparkakor så att ni blir snälla och glada. 

Av My - 22 november 2014 23:15

Nu har vi scrapbookat igen till näste person som fyllt år, denna gång en tårta där varje lager är en låda där både locket och botten är dekorerad. Hela temat på tårtan blev mat/bakverk då kajsa som ska få kortet är kock. 

Hon var faktiskt med i köksmästarna det här året. Det fick bli en ljusråsa, sockersöt tårta för det är det jag och mamma gillar att göra mest! Så grattis käre kajsa på 50 års dagen! 

     

Av My - 20 november 2014 08:00

Idag börjar gymnasiemässan som jag ska stå på, jag är taggad till tusen. Då jag är elevambassadör ska jag stå där alla dagar och få massa personer att komma till våran skola, som är bästa skolan ever. Vi kommer ha en tävling från varje inriktning, med massa bra priser, det kommer även finnas klättervägg och en stayling del där man kan bli sminkad o grejer. Så kom och besök realgymnasiets monter! 

Att jag är elevambasadör är anledningen att jag kommer hem klockan sju vissa dagar efter skolan. Men det är ändå väldigt roligt att vara elevambasadör, vår lilla grupp har rätt kul med varandra. 

     

Mitt vanliga svar till dessa bilder "för att jag kan" , och ja det är klart att jag äter på mitt finger. 


Av My - 19 november 2014 10:52

Igår kväll var jag hos en gammal kompis som jag inte umgåts med på jätte länge, en sjukt rolig människa som man bara älskar. Hon heter Emma och hon fixade mina naglar, så för första gången i mitt liv har jag nu förlängda naglar.Tack så jätte mycket Emma, jag är super nöjd förutom att jag typ inte klarar av att gör någonting med mina händer.. men ja tror jag vänjer mig snart. Det var jätte kul att träffas igen, man tar sig inte tiden till det i vanliga fall. 

   

Av My - 17 november 2014 12:00

     

Ni kan nu börja kalla mig fröken Mysan då man gått och fått glasögon! Det började gå direkt nerför när man fyllde sjutton år, snart kommer kramperna också. 
Nej men jag har i alla fall fått glajor, jag hade inte planerat att jag skulle gå i från optikern med glasögon och absolut inte mörk lila, men uppenbarligen så vart det så. Jag behöver inte ha på mig dem hela tiden men dem skulle underlätta för ögonen i alla fall. 

Av My - 16 november 2014 11:30

   


Nu är vi mitt i höstmörkret, sommaren 2014 är ett minne blott och det kanske kan vara svårt att se att sommaren kommer igen. Denna period skapar ofta stora hål hos männsikor, en period där väldigt många går in i depression. I detta mörker skulle alla behöva massor av sol för att må bättre som igentligen handlar om D vitamin brist. Jag brukar vara en av dem som blir lite deprimerad när man är mitt i hötsten, men jag har haft tur i år. Efter jag lämmnade sommaren så har jag fortsattit med att ha fullt upp, massor att göra, riktigt trevliga kompisar runt mig och jag har haft kul. Jag har inte tillåtit mig själv att sitta stilla för det är så hålet börjar krypa närmare. Det är inte så att jag brukar gå in i hemska deprisioner som gör att man går under, men man brukar kunna känna sig ganska ensam, man kan få lite sämre självförtroende osv och jag vet att väldigt många går in i mindre depressioner. Ett tips från mig är att faktisk försöka att alltid ha att göra, umgår med mycket folk och aktivera kroppen(gå och simma, gå ut och gå, dansa eller träna) Det är nu många känner att man inte orkar träna, man vill helst vara hemma och slappa när nästan hela dagarna känns som kvällar, men det är nu det nästan är som viktigast.

Se hösten som något bra, ha det mysigt och trevligt så kommer det ljusare tider snart! Massa kramar och pussar från mig till alla. FEEL THE HÖST LOVE! 



Av My - 15 november 2014 19:47

   


Idag köpte jag typ världens mysigaste sockor, passar perfekt nu till vintermyset dock ser dem ut som en gammal hund filt som hunden använt i 3 år. Köpta på Rusta! 

Sedan blev det ett bronsing puder inhandlat och en så kallat hårmunk som jag själv inte haft tidigare, men jag kan tycka att det kan se ganska stilrent ut att använda, so now I have it my friends! Very good, gummisnood! 


Av My - 12 november 2014 14:45

Nu har man levt i 17 hela år, nästa år kommer äntligen året man kan räknas som stor, 18 barre. 
Jag hade en grym födelsedag, började födelsedagen mitt på natten på Halloween party sedan på kvällen blev det fika och lite folk kom och hälsade på. Fredagen efter det bjöd jag hem några av mina polare så blev det middag och spelkväll. Najs! 

 

Lite pengar, presentkort, en as cool julkalender från body shop, mascara, kläder och sedan har min käre mor och far betalat min Japan resa så det fick bli en födelsedagspresent. 


Presentation


Hejsan, Jag är en ung tjej född 1997 som älskar det mesta och vill göra allt och lite till i mitt liv. Men här får ni mest se mitt foto intresse. Älskar även att redigera foton och skapa headers så kommentera om det är något du vill ha hjälp med!
Lova mig att du aldrig ger upp!

    Det som gör mitt liv                fantastiskt!

 

           Min Käre mamma             Min käre pappa         Min älskade syster         Min fantastiska mormor         Mina Älskade vänner 

    (jag har inget foto på alla) 

(men ni alla vet ju vilka ni är)                  Att fota               Scrapboooking

 

           Hannas Blogg!

           Min rese blogg! 

 

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv



 
Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards