myhello

Alla inlägg under januari 2014

Av My - 6 januari 2014 11:49

Jag är ju en sådan här tjej som förra sommaren tillbringade mina tisdagar på skansen, tillsammans med vänner. För att få se måns och massa roliga artister mm... en jävligt kul grej. 

Man var vell lite ledsen för att Måns skulle avgå som allsångsledare men man höll hoppet uppe att någon annan klämkäck man skulle ta över och att det skulle bli jätte bra i alla fall. 

Men sen kom nyheten...  Petra marklund (eller för er som känner igen henne som september) hon ska bli den nya allsångsleadern. 

Jag har ingenting imot denna kvinna, men jag skulle nog hälst vela att det är en kille som är allsångsledare... Det har alltid varit men som hållit i allsång på skansen och jag har gillat det, det känns som att allsånen kommer kännas lite lika som Lotta på liseberg, sommarkrysset med gry forsell mm. 

Så ja jag är nog lite upprörd att Måns blir ersatt av Petra. Visst det kommer nog bli jättebra med jag vill ändå ha en kille. 

Tänk vad kul man har haft, setat ute i spöregn och skickan kakor mellan rengponchorna eller setat i kokhetvärme och blivit nersprutad med vatten av vakterna, sjungit i tv väldigt många gånger (haha lika falskt varje gång), träffat en massa kändisar, setat och spelat kort, kommer alldrig glömma en spesiell tjej som under två timmar satt och tittade på mig och tippe och skrattade för sig själv åt allt skummt vi sa(kommer du ihåg henne tiffa?)... 

Vissa saker kommer man alldrig glömma! 




 Ehh i slutet av den här videon kan ni ju faktiskt se mig sjunga---->> Varning det låter för jävligt!! 


YOHIO!! Yay!


Måns är ju bara fantastisk(inte allt fan girl xD) 





Av My - 5 januari 2014 17:24

 

Lite mål inför året

Det är vell alltid bra att ha! 



  • Denna vår ska jag rensa mitt rum, jag har så jäkla mycket grejer som aldrig används. 
  • Efter jag har rensat så ska jag renovera lite grann, bland annat håller jag på med en fotovägg osv. Det är bra att förnya lite, så man inte vantrivs, det är kul att göra om.
  • Jag har aldrig varit så mycket för att träna tex: gymma eller gå ut och jogga. Så därför ska jag göra något som ändå är kul, fortsätta med vattengympa och även börja simma. Simma är både kul, helt fantastiskt skönt och bra träning, skulle även vilja börja dansa, det var min och mammas plan att göra med den dansen fans inte denna termin män börjar nästa, det var synd. Så då får jag börja på något annat, men har inte bestämt mig än, några förslag?
  • Fortsätta lära mig skumma grejer, bara för att jag kan. 
  • Man måste ju även börja tänka lite på kosten, men inte så extremt mycket, man ska kunna leva och ha kul ändå.
  • Ska ju helt klart sattsa mer på att fota och att fortsätta scrapbooka, bli lite bättre helt enkelt. 
  • jag har även bestämt mig för att lära mig mer om smink. 
  • Och sist men inte minns ska jag banne mig satsa på engelskan, en gång för alla!!! 

Så är det! Bara lite smått och gått. 

Av My - 5 januari 2014 15:00

Under året 2013 skrev jag lappar som jag la i en låda, på lapparna skrev jag roliga händelser under hela året. 

Tex: Jag och Tippe badade bubbelbad i 5 timmar, 20,00 till 01.00 Eller Fick A på svenska provet, supernöjd, man kan även lägga i små saker, som symboliserar något roligt eller du kankse kommer på något ännu bättre.

Och då när man kanske inte mår så bra, är lite nere, då kan man titta på lapparna, känna sig stolt, sitta och skratta för sig själv åt något kul man glömt. 

Jag är inte en person som brukar göra sånt här, men det var riktigt kul att både göra och läsa! 

Bara en lite rolig grej ni bör testa!  

 

   


Det är en kanske en lite lölig grej men jag lovar att det kan vara en riktigt bra grej, för hur bra ett år än är så har man alltid dåliga dagar.... Eller du kanske bara vill göra som jag gjorde, jag skrev allt bara för att komma ihåg och läste dem nu, bara som en kul grej. 

 


Av My - 4 januari 2014 13:55

Dom flesta vid det här laget tycker att det har varit jätte synd att det inte kommit någon snö... Det är nog bara jag som tyckt det varit ganksa skönt, ingen halka, inga förseningar på tågen, fått fira både jul och nyår med mina föreldrar utan stress, i vanliga fall så hinner man inte baka knäck och ischocklad eller kunnat handla julklappar utan att bara köpa det första bästa och julpyntat. För det är ju så att mina föreldrar jobbar med snöröjning.  Alla har bara kunnat ta det lungt, umgås och ha mysigt. 

Det ända jag kan känna att jag har saknat är att man inte åkt skridskor, pulka eller haft snöbollskrig. 

Och för att göra er som verkligen älskar snön lite gladare så är jag nästan säker på att snön kommer, bara lite sent. Den kommer alltid! 

   

Förra vintern!! 


Av My - 3 januari 2014 16:23

Under nyår befann jag mig på värmdö tillsammans med folk jag verkligen tycker om. Vi var ute i skogen och grillade korv, red och åkte fyrhjuling, efter vi varit skogsmullar så tog vi oss tillbaka med häst och vagn för att basta... Super skönt... med dricka och snacks! Efter alla sedan klätt på sig nyårs stassen och fixat sig så blev det tre rätters middag och sedan spelade vi lite spel, pratade och självklart gick alla ut och sköt raketer och önskade gått nytt år mm. Jag som är rädd för raketer tyckter det är trvligt att vara ganska långt ifrån massa annat folk som skjuter som galningar. 

Det var ett riktigt bra nyår, ca 25 personer i blandade åldrar förgyllde dagen. 

Som vanligt var kameran med och kärleken till att fota är kvar även i år! 

 

             

        

     

Woops.. Jag vet inte om man ligger på plus sidan det här året när man börjar med att bränna sverige flaggan!


Presentation


Hejsan, Jag är en ung tjej född 1997 som älskar det mesta och vill göra allt och lite till i mitt liv. Men här får ni mest se mitt foto intresse. Älskar även att redigera foton och skapa headers så kommentera om det är något du vill ha hjälp med!
Lova mig att du aldrig ger upp!

    Det som gör mitt liv                fantastiskt!

 

           Min Käre mamma             Min käre pappa         Min älskade syster         Min fantastiska mormor         Mina Älskade vänner 

    (jag har inget foto på alla) 

(men ni alla vet ju vilka ni är)                  Att fota               Scrapboooking

 

           Hannas Blogg!

           Min rese blogg! 

 

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv



 
Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards