myhello

Alla inlägg under juli 2011

Av My - 25 juli 2011 19:19

Hej, har varit i nynäs med mamma i dag för hon behövde medusin men tydligen finns inte den medusin sorten på dom apotek vi har varit på,

utan bara i större dos men det får hon tydligen inte hon kan bara få medusin för 25 dagar sen dehöver hon gå till apoteket i gen, och sen gick vi i lite afärer. har inga pengar kvar alls. har handlat upp dom på två veckor( och det är det här jag har fått för pengarna)

::::

     Det är:

3 ringar 

1 par örhängen.

4 par halspand 

2 böker 

2 naglack 

1 laptop skal/överdrag

5 linnen 

2 tröjor/koftor

1 par byxor

och lila linser 

Av My - 24 juli 2011 21:36

Tjenare, hemma igen vet ej hur länge men eftersom mamma har en vecka kvar på semestern ska jag nog hitta på något med henne.

i går kom jag hem men eftersom hanna var i ösmo så va jag med henne och ett par killar från klassen, vi tittade på skräckfilm , usch det är värkligen hämskt, och sen gick vi mest runt i ösmo...

har tittat på lite anime nu på kvällen... och sen vet jag inte om jag ska läsa eller inte.

Boktips: Fallen ängel( den äger) ^^

herå 

Av My - 19 juli 2011 12:03

Ska åka till farfar i veckan eller jag ska åka i dag men jag vet ej när vi kommer fram har inte träffat honom på flera år saknar honom sjukt mycket..

vet ej när jag kommer hem men hanna kommer till ösmo i veckan också så jag vill träfa henne också :D men vi får vell se 

Hej då(bloggar mer om jag får tag på en dator) 

pösss

Av My - 18 juli 2011 23:41

                                                                har massa bra bilder men jag hittar inte alla så hej då

Av My - 18 juli 2011 21:10

När vi kom fram till göteborg försökte vi hitta lisebergskamping där vi skulle bo i tre nätter, juste jag glömde säga att vi köpte ca 2 kg godis på vägen. 

men vi skulle ju bo där i i tre nätter i alla fall så vi packade in i stugan då klockan 2 kanske vi var mäst i stugan och tittade runt i området och kom på en låt i skogen som gick så här, 

I Wont To Go,

To A Maunten Of Snow 

Where I Can Grow

Like A Potato, a potato can be yellow, brown and blue and other colors too!!! 

fin va ......

och sen satt vi och tittade på när våra grannar passade med en fotboll och kastade tänisboll för dom försökte staila och dom va ganska söte eller jag tittade inte gätte mycket på dom men det var roligt och sen grillade vi och åt. 

och sen spelade vi rumikub det är ett roligt sifferspel.

sen näa mamma och pappa hade gått och lagt sig så satt jag och tiffa fortfarande ute vi flummade lite och sen ringde vi Linus och pratade med honom om vår fina låt vi hade gjort fast vi hade glömt bort melodin men han kom på en ny.

sen gick vi och la oss. 

                                                                               

(kommer inte orka skriva alla detaljer på rästen)

dagen efter det så gjorde vi göreborg vi åkte någon båt för att så se göteborgs sevärdheter det var roligt han la till en del skämt också t.ex: det fanns ett parisehjul och han frågad eom någon viste vad plattan hette där hjulet stog på

SVAR : Jultomten HAHAHAAHAHAHAHAAH ^^ tyckte de var as kul..


sen tittade vi på ett grumt trum band eller va man ska säga de var typ mer parad musig men dom var sjukt bra för dom lekte med musiken så mycket.

sen var vi där till klockan 8 och sen tog vi taxi till campingen för att se  på vårat hotelrum som vi skulle få den här natten,

som skulle vara en 4 bäddarssäng men vi fick än bubbelsäng och en utvikbar garderåb som skulle föreställa två sängar till så då gnälde vi så nästa natt skulle vi få en stuga i gen.


                                               LISSEBEG!!!!!!!!^^

vi åkte till liseberg dagen efter som då är torstag, vi började men att åka atmosfair som va eropas hägsta frittfall tiffa fick dödsångest innan den släppte oss så vi föll ner..

sen sprang vi runt och åkte alla dom större karuselerna innan vi åt mat, det började spöregna efter maten men jag och tiffa åkte allt ändå,

vi åkte balder typ 8 gånger efter det med några söta killar den ena hade rödbrunt hår och var sjukt söt och den andra hade kort brunt hår. men sen skulle vi gå och möt mamma och pappa och dom(killarna) åkte inte heller mer då men dom vinkade att vi skulle följa med dom men vi kunde ju inte eftersom vi hade lovat mamma och pappa att vi skulle vänta..

sen gick mamma och pappa i spökhuset för jag och tippe bangade för det var så sjukt läskigt bara från början så när dom hade gått klart sa till och med dom att dom hade blivit rädda,

så det var tur att vi inte hade gått det.

sen skulle vi springa till balder och kanonen i gen och då såg vi att alla stora tjändisar som hade varit där hade gjort handavftyk så jag och tiffa var tvungna aatt fota och ha händerna där michael jackson har haft sina händer (Han är så sjukt bra). 

efter vi hade åkt kanonen ca 5 gånger på rak för man fick åka i gen om det inte var fler som skulle åka :P :))))))


sen för dom sista pengarna vi hade med oss spänderade vi på ett choklad hjul så då vann vi en sån där stor mjölkchoklad kaka. 

sen åkte vi till våran nya stuga som vi hade fått och sov så gott som man bara kunde eftersom vi var så trötta.


sry att jaf skriver så konstigt så ni fattar nog ingenting men jag orkar inte skriva norgant och bra.. 


                                   FREDAG! XD 

på fredan åkte vi till uladred och handlade etersom ingen av oss hade varit där och det var hanska intresant att bara se på alla galna människor.

sen åkte vi till nåsta kamping och bode där till dage efter för då åkte vi mäst bil för vi åkte till gustavs vik för att boka ett hotel som vi bode på till i går. 

för då var vi på gustavsviks badet det är sjukt kul där vi åkte näst forsen...


sen åkte vi tillröninge och som där i natt för i dag har vi åkt Go-kart och lämnade tiffa, 

och nu sitter jag hemma och skriver dom här inläggen i nästa inlägg blir det bara bilder :D :P :O :) :/ <3<3<3<3<3<3


Av My - 18 juli 2011 20:38

Tjerare tjenare,  


Nu är jag hemma igen, jag vill ju skriva allt som har hänt eftersom jag har haft så kul,

och eftersom jag själv tycker att det är jobbigt att läsa långa inlägg för då blir det mer som att läsa ett bokblad så kommer jag skriva 2 inlägg. 


jag kan ju börja från början vi åkte ju hemmifrån ca 12.00 i söndags och då var tiffa redan hemma hos oss för vi hade varit på röninge dagen innan så hon kom dit.

men i alla fall så började vi åka, vi had med oss bilbingo så vi skulle ha något att göra. och vi han framm till skaras camping lite senare på kvällen och som tur var fans det en stuga ledig så det var där vi fick tillbringa kvällen vi spelade lite yatzy(stavning?) och åt godis sen hade ju klackn blivit ganska mycket så vi gick och la oss, 

jag var inte trött alls så jag låg och flummade,

så då kom jag på att vi borde köra en lek att man säger en mening var och då ska det bli en saga tillslut, 

våran handlade om en groda som bodde i en stubbe och han blev fångad av en häxsa och sen tillslut så blev han hittad av sina föreldrar och dom levde lyckliga i sinna dagar, fast den var ju självklart längre.

sen somnade vi vell efter ett tag.


SKARA: dagen efter så städade vi stugan och sänn åkte till skara vi fick vänta lite utanför innan det öppnade, sen åkte vi massa karuseller t.ex valen det är en vatten bana som man blir väldigt blöt i och vikingagungan och några andra berjodalbanor.

sen bytte vi till badkläder och gick till vattenlandet,vi åkte massa rutchbanor ovh simmade omkring, 

(vi vågade åka frittfall vattenbanan men det gjorde jätte ånt så VARNING


Efter vattenlandet åkte vi go-kart.


Sen fortsatte vi våran resa till nästa kamping som var ganska liten där vi också sov i stuga.

den natten hade jag gätteont i magen så jag kunde knapt sova. 

när vi vaknade åt vi frukost och sen städade vi för att fortsätta mot göteborg.



Av My - 8 juli 2011 17:03

Hej, jag gillar pengar som nog fler gör men jag gillar det väldigt mycket, så jag har jobbat i går och i dag med att lägga sundolit till en platta som ska ljutas, det har ju varit sjukt varmt så när man har jobbat med sundoliten som då är stora vita frigolitbitar då fattar ni vad det är typ eller? ^^

och då stutsar strålarna mot sundoliten så den stutsar på oss så man blir ju ganska brun men det blir grymt varmt ca 30-35 grader. så man blev ganska trött och yr.

Men efter jobbet så har jag åkt och badat så kroppen har fått svalka ner sig.


Längtar tills i morgon för vi ska till rönninge för carro är där själv och tar hand om gården så då ska vi vell äta där och bada i tunnan :D 

och sen vet jag inte om tiffany kommer till rönninge i morgon eller på söndag för jag har inte hunnit prata med henne , och hon är ju alldrig inne på facebook när jag är inne :D 

sen ska vi ju åka på söndag jippi kommer bli grymt kul men jag kan ju inte blogga då så jag får vell skriva väldigt mycke när jag kommer hem X) men jag kan ju försöka fota och sånt :D X) ^^


herrå// Moisen PÖSS

Av My - 6 juli 2011 09:20

Hej, glömde skriva i går, jag och mamma åkte till naka för att hjälpa min gudmor att flytta, sen åkte vi ut till tyresö för att lämmna alla låder och möblerade lite i hennes nya hus. 

Sen köpte larsson(gudmor) pitzza så i åt det till lunch. 

men när vi satt i bilen så skulle mamma röka så hon drar ner fönstret och sen när hon var klar så skulle ju hon få upp fönstret men då har den där hissen i fönstret pajat så vi kan inte åka hem med bilen för om vi ställer den i garaget då so kommer den bli stulen eller i alla fall rånad eftersom vi delar garage med ca 100 andra bilar.

då åkte vi med pappas bil till segeltorp för att köpa nådon del för 1300 kr så att vi kunde laga bilen för mamma kom på ett väldigt enkelt sätt att fixa den på.


LÄNGTAR till nästa vecka, för då ska vi åka till skara sommarland och sen till liseberg och sen lite andra saker på vägen, men jag har frågat om tiffa vill följa med för jag är ju änsamt barn nu när min syster har flyttat.

Vi får hoppas att hon får följa med!!!! annars vet jag inte vad jag ska göra....



Presentation


Hejsan, Jag är en ung tjej född 1997 som älskar det mesta och vill göra allt och lite till i mitt liv. Men här får ni mest se mitt foto intresse. Älskar även att redigera foton och skapa headers så kommentera om det är något du vill ha hjälp med!
Lova mig att du aldrig ger upp!

    Det som gör mitt liv                fantastiskt!

 

           Min Käre mamma             Min käre pappa         Min älskade syster         Min fantastiska mormor         Mina Älskade vänner 

    (jag har inget foto på alla) 

(men ni alla vet ju vilka ni är)                  Att fota               Scrapboooking

 

           Hannas Blogg!

           Min rese blogg! 

 

 

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv



 
Follow on Bloglovin

Ovido - Quiz & Flashcards